svaren från frågestunden

Q: Vart redigerar du dina bilder? Vad heter sidan där din design är från? När började du blogga?
A: Jag redigerar mina bilder i Photoshop, min design har jag kodat själv! Oj, jag vet inte exakt när jag började blogga, men skulle gissa på att jag har bloggat i ungefär 2,5 år!
 
Q: Är du Ebba, Aila, Mona och Mathilda inte vänner längre?
A: Inte på samma sätt som förut.
 
Q: Kan inte du lägga upp fler fototips? För du fotograferar så sjukt bra! :)
A: Jo det kan jag nog göra! Men skriv gärna i en kommentar vad för slags fototips du vill ha så blir det enklare för mig! Åh tack så mycket, så glad jag blir!!♥
 
Q: Vad använder du för produkter till ditt hår?
A: Efter jag har plattat mitt hår tar jag alltid i ett "Frizz controll serum" för att håret ska bli lite lenare och inte spreta åt alla håll. Det funkar riktigt bra tycker jag! Och jag tycker även att mitt hår håller sig plattare under dagen.
 
Q: Vad har du för kamera?
A: En Nikon D3000, läs mer om min kamerautrustning här.
 
Q: Hur gammal är du?
A: Jag är 15 år.
 
Q: Jag har precis fått en kamera, en Nikon D3200. Jag kan inte så mycket om inställningarna, vad jag ska använda för inställningar till olika motiv o liknande. Skulle du bara kunna berätta lite kort om dem?
A: Jag vet inte precis alla inställningar på D3200 eftersom att jag har en D3000, men skulle gissa på att de antagligen är ganska lika varandra. Men uppe på kameraratten visar ju bilderna på den ganska tydligt vilket inställning du bör ha till motivet du ska fota. Men jag tycker du ska läsa beskrivningen man fick till kameran för att lära sig mer om alla inställningar.
 
Q: Om du skulle få en ny kamera, vilken skulle du vilja ha då? (Måste vara Nikon)
A: Tror jag antingen skulle vilja ha en Nikon D7000 eller en Nikon D300s.
 
Q: Skulle du vilja ha en Nikon D3100? Varför?/Varför inte?
A: Nej, det tror jag inte. För den är väldigt lik den jag har förutom att på den finns det en filmfunktion, men jag hade velat ha en mer avancerad kamera som inte är så enkel som den jag har nu.
 
Q: Skulle du vilja ha en Nikon D3200? Varför?/Varför inte?
A: Ungefär samma svar som ovanför.
 
Q: Var kommer den blusen/tröjan ifrån som du har i inlägget "I just miss how close we were"? Jättefin är den, och hur mycket kostar den?
A: Tror den kommer ifrån H&M, den är min mammas så vet ej vad den kostade.
 
Q: Hur har du fått så långt hår, använder du några speciella produkter?
A: Inte någon produkt som får håret att växa speciellt mycket.
 
Q: Varför har du din blogg moderad? Menar inget illla med det, bara en såndär fråga, haha :)
A: Vet faktiskt inte, har nästan haft det sen jag skaffade min blogg men kommer inte ihåg varför jag valde att ha det. :)
 
Q: Vem är din riktiga bästavän? :)
A: Mina närmsta vänner är Moa, Bella, Jennifer, Wilma, Ellie och Adam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback