dagarna i huvudstaden

Hej på er! 
Bloggen har varit tom i några dagar nu, men har haft fullt upp. Var ju alltså i Stockholm från onsdag till lördag, och hade det jättebra! Shoppade massa (som sved en del i plånboken hehe) som jag tänkte visa nästa vecka när jag är hemma från Grekland! 

I onsdags kom vi fram till Sthlm med flyget vid lunch, sedan åkte vi till vår lägenhet som vi skulle bo i och gick sedan in till stan för o käka lunch och vi fixade även tunnelbanekort. Efter det satte vi oss på pappas kontor en stund. Lite senare på eftermiddagen gick jag in till stan igen och shoppade i Gallerian helt själv, eftersom pappa skulle jobba och tjejerna skulle inte komma upp till Sthlm förrens på torsdagen. På kvällen käkade vi på en pizzeria, godaste pizzan jag ätit faktiskt!!

torsdagen gick vi upp tidigt och stack ut och sprang en runda, och sedan stack jag in till stan vid halv 11. Gick där en stund och sedan mötte jag upp pappa i stan och käkade god lunch, sedan åkte jag till Solna för att möta upp en kompis. Pratat med henne på nätet i ungefär ett år, så i torsdags var alltså första gången jag skulle träffa Helena. Jag var faktiskt ganska pirrig i magen när jag satt på tunnelbanan påväg dit haha! När jag träffade henne blev jag så himla glad och vi hade sjukt roligt tillsammans! På kvällen åkte jag och pappa in till stan en snabb runda och sedan käkade vi på restaurang. Sedan vad det tidigt i säng eftersom på fredagen var det konsertdags på friends arena, vilket betydde att vi skulle köa på dagen eftersom vi köpt ståplatser. 
Så vid halv 12 stack jag in till stan för att möta upp bästa tjejerna, vi gick in i några få affärer och sedan var det dags att behe sig till Solna och Frienda Arena för att börja köa. Var sjukt mycket folk!! Men jag tänkte göra ett separat inlägg om konsertdagen senare/någon annan dag eftersom det är så mycket att berätta haha!

lördagen var det dags för att åka hem till Halmstad igen, fast denna gången skulle vi ta tåget hem. Tåget skulle gå 09.21 från centralen, men till slut blev tåget så försenat att det gick vid 10. Och eftersom vi skulle byta tåg nere i Lund var det risk att vi skulle missa det pga förseningen. När vi åkt tåget i en stund börjar det stanna och dom sa att det var massa tekniska fel. Dessa felen uppstod ofta och det var sjuuuukt irriterande, så till slut gick vi och pratade med personalen på tåget och då fick vi hoppa av tåget i Hässleholm för att sedan ta taxi hem till Halmstad. Väldigt omständig resa hem och tog lång tid, men vi kom ju hem till slut som tur var!
godaste pizzan vi åt första kvällen!shoppingen första dagen

kvällspromenad hem från tunnelbanan
vår lilla gulliga lägenhet vi bodde i!
Sergels Torg!
ännu mera shopping...
en outfit!
supergod ceasarsallad
bästa Helena!
fina Stockholm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback