grundskolan avklarad

Igår hade jag ju som sagt skolavslutning! Klockan 6 samlades vi i vårt klassrum och kollade på ett bildspel och gav vår mentor lite presenter. Vår mentor höll även ett fint tal som jag blev alldeles tårögd av! Efter en halvtimme uppe i klassrummet gick vi ner till matsalen där själva avslutningen skulle vara. 5 olika grupper uppträdde med musiknummer, varav jag, emma, tilda, clara och lina var en av grupperna. Vi spelade och sjöng låten "little talks", och allt gick helt perfekt fram tills jag märkte att min mikrofon slutade fungera efter första refrängen. Vilket jag blev väääldigt irriterad på eftersom alla nior+deras familjer satt och kollade. Menmen, jag tycker numret blev bra ändå trots det. Framför allt hade vi väldigt kul på scenen!! När avslutningen var klar inne i matsalen var det mingel utomhus med tårta, och även dags att säga hejdå till alla. Vi tog massa bilder med klassen och jag tog bild med massa fina vänner. Gav även min fina spanskalärare en ros och sa sorgligt hejdå till henne, jag var helt tårögd under det ögonblicket haha. Hon var den bästa läraren jag haft på brunnsåker så kändes så svårt att lämna henne♥
 
Efter att vi var klara på skolan och sagt hejdå till alla lärare gick min klass in mot stan för att vi hade bokat bord på Lotus för att käka lite gott. Var himla trevligt och maten var väldigt god! Vi var där i ungefär en timme tror jag, sedan gick vi till nissan och satt där i någon timme. Där hade vi väldigt mysigt och vi snackade om vad alla ska hitta på i sommar och sådant. När vi satt där insåg jag verkligen på riktigt att vår fina klass aldrig kommer sitta så igen, att det var sista gången liksom. Kommer verkligen sakna min underbara klass, 9C♥♥
Efter en lång pratstund på bryggan vid vattnet bestämde sig några helt plötsligt för att bada lite, så dom hoppade i det äckliga vattnet, fy haha. Vid 11-tiden skulle jag bege mig hemåt, eftersom jag var tvungen att åka hem och packa inför Stockholm som jag befinner mig i just nu, och jag började säga hejdå till alla och gav dom en kram. Det var väldigt sorgligt faktiskt, men jag började ändå inte gråta konstigt nog...
Vissa i klassen har jag ju gått med i typ 7 år, och med Tilda har jag till och med gått med i 10 år, så det var sorgligt att lämna klassen igår♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback